donderdag 20 september 2018

Kreavak

Hoi allemaal,

Hartstikke leuk toen ik gevraagd werd voor het designteam van Jilliez. De groothandel Eazycraft met Erik en Pierre ken ik al een tijdje dus meteen leuk. Of ik dan ook een workshop wil geven op de Kreavak beurs afgelopen zondag en maandag. Een make and take voor winkeliers. Dat is best spannend want winkeliers zijn wat kritischer. Maar heb heel veel leuke reacties ontvangen. 

Ik zal mij eerst even voorstellen. Ik ben Vera Gieszen, 47 jaar, getrouwd met Henk en moeder van 2 prachtige grote dochters van 11 en 15 jaar. Ik heb 7 jaar een scrapbookwinkel gehad in Waddinxveen en Capelle aan den IJssel, Scrap4fun! 3 jaar geleden verkocht en erg leuk dat ik op deze manier nog in de leuke hobbywereld werkzaam kan zijn. Ik scrapbook, maak kaarten en hou van mixed media. 


Op de Kreavak kreeg ik een workshopruimte ter beschikking voor 7 workshoppers per keer en mijzelf. Mooie banner van Jilliez ervoor en alle materialen die uit gekomen zijn hingen aan de binnenkant van de wand zodat ik het meteen aan de mensen kon laten zien. 


 Al om 10.00 uur, toen de beurs open ging, kwamen er meteen een paar bekende winkeliers naar mijn stand om de make and take te doen. 
Hartstikke leuk. 



De mensen konden een cadeaulabel bij mij maken. Eerst de mooie kleuren inkt op een craftsheet aanbrengen en dan met water sprayen. Het label erin leggen en erdoorheen halen om kleur op te halen. 





Daarna een beetje droog deppen met keukenrol en met één van de nieuwe stencils van Jilliez en de inkt een patroon op het label aanbrengen.
Daarna een leuke teskt er op stempelen en een mooi randje er om doodelen met de nieuwe fineliners. Ook over de metallic stiften waren ze heel enthousiast. 

    


 Hieronder wat meer foto's van die 2 dagen en de leuke resultaten die gemaakt werden. 

           


Er werd leuk gebruik gemaakt van de fineliners en metallic markers.  

   



  

Er zijn ontzettend veel leuke labels gemaakt. Veel creativiteit. 

    

   

Dag 1 op zondag was ontzettend leuk en lekker druk. Ik heb die dag 48 dames en heren aan mijn tafel gehad. Het was heel gezellig en veel bekende gezien. 



Dag 2 op maandag was het iets rustiger maar had ik nog 29 workshoppers aan mijn tafel. Alles weer klaargezet voor de volgende groep:


    

Nog even een selfie voordat de beurs open gaat om te promoten in de Jilliez Facebook groep.


   


           

   

    

De stencils zijn ontzettend leuk met kleine motiefjes die juist op een kaart of label erg leuk zijn maar ook zo als achtergrond op een layout gebruikt kunnen worden.

  









   

En dan komt Karin Joan mijn stand binnen omdat ik haar enthousiast begroet en komt de metallic markers uitproberen. Ze is er heel enthousiast over en dat is leuk om te horen. Karin is erg goed in creative handlettering. 

   

   

    

Dit was mijn leuke ervaring op de KreaVak. Ik hoop dat ik jullie zo mee heb laten genieten van 2 gave dagen!

Tot de volgende keer,

Groetjes Vera Gieszen


1 opmerking: